Michel Remi Njiki

• Substitute Teacher in Public International Law and International Relations
    University of Cadiz, since 2009.
  • Facultad de Derecho, Avda de la Universidad s/n,
    11045, Jerez – Cadiz – Spain
  • Tel: (+ 34 ) 956 037 845      Fax: (+34 ) 956 037 054.
  • michel.remi@uca.es

• Education. “Licence” and “Maitrise en Droit” of the universities of Yaounde II and Dschang – Cameroon; Diploma of Advanced Studies of the University of Cadiz. Research stay (visiting scholar) at the Faculty of Law of the University of Arizona (James E. Rodgers College of Law), 2011.
  • Teaching. Subjects: Institutions of Community Law, European Union Law, Public International Law, States, European Union and Space Marine Public International Law and European Law, Environmental Public Law, International Maritime Spaces, and several classes in the Master University of Cadiz about the Culture of peace, conflict, and human rights education.
  • Research. Member of the Research Project of the Ministry of Education – DG Cooperation Research, Sovereignty and Borders in the Strait area, DER2009-11693-JURI the National R + D + I 2008-2011; member of R & D Project of the Ministry SEJ2005-08136/JURI, (2005-2008 ). Participating as a researcher at the Interuniversity Research Projects AECID with Morocco “Risk Assessment Policy in the Straits of Gibraltar environmental and economic border risks” A/012559/07 (call 2007) and A/019679 / 08 (call 2008); Project of International Cooperation AECID: “Creating Hispano-Moroccan Observatory for peace and security in the Mediterranean”, C/033655/10. Since 2005 member of the Research Group SEJ-357 “International and European Studies of Cadiz.” Participating as a Research Fellow at the Inter-University Cooperation Project (ICP), ‘Spain and Tunisia to the Union for the Mediterranean: bilateralism and multilateralism “(2010-2012), with the University of Tunis El Manar (Tunisia).
  • Main publication areas: Immigration, asylum and immigration in the EU – EU and use of languages- Council of Europe and EU immigration and human trafficking – Arab-Israeli Conflict – Environment – International peace and security – Space Higher Education Collaboration.