Issue # 3

TABLE OF CONTENTS

Studies

Andrea DE GUTTRY

Developing Effective Partnerships in Peacekeeping Operations between the UN and Regional Organizations. A Recent Report of the UN Secretary General on the transition in Mali and in the Central African Republic

Xavier PONS RAFOLS

International Law and Global Health: An Overview

Boutaima ISMAILI IDRISSI

Moroccan-Brazilian Bilateral Cooperation: Achievements and Prospects

Inmaculada MARRERO ROCHA

Foreign Fighters and Jihadists: Challenges for International and European Security

Pierre Afouda ADIMI

Nouvelle offensive diplomatique du Maroc en Afrique subsaharienne : quel regard

Alfonso IGLESIAS VELASCO

La souhaitable inclusion des opérations de paix dans la Charte des Nations Unies

Jacqueline HELLMAN; Raquel REGUEIRO

Targeted killings of suspected terrorists in the light of the right of self-defence

Carlos ECHEVERRÍA JESUS

Risks and Threats in the Western Sahel.- Radicalization and Terrorism in the Sub-Region

Sarra SEFRIOUI

L’extension du plateau continental au-delà de 200 milles : Un point de vue juridique

Ana SANCHEZ-COBALEDA

The Chemical, Biological, Radiological and Nuclear (CBRN) Risk Mitigation Centres of Excellence of the European Union: The case of Morocco

Documentation:

Reunión de Alto Nivel España – Marruecos, Madrid, junio de 2015

Juan Domingo TORREJÓN RODRÍGUEZ

La XI Reunión de Alto Nivel hispano-marroquí. Análisis y reflexiones sobre su contexto y sobre las materias discutidas en el ámbito del diálogo político

Siham ZEBDA

XI Reunión de Alto Nivel hispano-marroquí, junio de 2015: reflexiones sobre la cooperación en economía, seguridad y cultura

[Full Text – PDF]

XI Reunión de Alto Nivel España-Marruecos, Madrid, 5 de junio de 2015. Declaración conjunta

11ème RHN Maroc – Espagne, Madrid, 5 juin 2015. Déclaration conjointe

11th Spain-Morocco High-Level Meeting, Madrid, 5 June 2015. Joint Declaration